Submenu Openbaar Vervoer

Meldpunten Openbaar Vervoer
Er wordt gestimuleerd om meer mensen met het openbaar vervoer te laten reizen in plaats van met de auto. Maar één van de problemen waar reizigers mee te maken kunnen krijgen is juist een overvolle trein of bus. Daarvoor heeft ROVER twee meldpunten ingericht, één voor de trein en één voor de bus.

ROVER is een vrijwilligersvereniging en behartigt de belangen voor alle reizigers in het openbaar vervoer.

 Klik op het logo om naar het meldpunt Volle Treinen te gaan.

 Klik op het logo om naar het meldpunt Volle Bussen te gaan.


De website SIGNAAL richt zich op doven en slechthorenden en heeft een meldpunt Openbaar Vervoer gemaakt waar doven en slechthorenden hun ervaring kunnen doorgeven.

 Klik op het logo om naar het meldpunt van Signaal te gaan.

Klachten over het OV
Rechtstreeks bij de vervoerders
Klachten over het vervoerders in het openbaar vervoer kun je schriftelijk of digitaal indienen bij de betreffende vervoerder. Voor de complete lijst met contactgegevens (telefoon & website) van alle vervoerders in NL klik hier. 

Opvolging ingediende klacht
Voor een eventuele opvolging van je ingediende klacht kun je contact opnemen met de Klachtenwijzer van het OV-loket.

Klachten over de OV-chipkaart
Klachten over de OV-chipkaart kunnen ingediend worden bij de Klantenservice voor de OV-chipkaart. Voor alle informatie klik hier

Een klacht indienen over de OV-chipkaart kan ook via Klacht.nl